Proč trvá převod mezi kreditním a debetním účtem


Úroveň
  • mas
  • Zelenáč
  • 4 odpovědí
Při převodu mezi oběma účty (tam i zpět) trvá převod i několik dní.

Odpovědi: 13

Úroveň
Odznak +1
Protože banka má na KK jiný systém než na BÚ a přenos dat mezi systémy provádí "kabelkovým" systémem.
Úroveň
Odznak +4
@mas děkujeme Vám za dotaz,
pokud jde o připisování plateb na Hello kredit, tak tam je to opravdu v režimu D+2-3 dny. O jeden den se může celý proces zkrátit, jestli pošlete platbu ze svého Hello účtu.
Z technických důvodů to nelze nyní urychlit. Víme o tom a do budoucna tohle určitě zlepšíme. Na fóru jsme probírali i zde:
https://spolu.hellobank.cz/vse-k-nasim-produktum-a-sluzbam-3/pripsani-platby-8532
Aktuálně máme 2 systémy - jeden pro debetní svět (běžný účet a spořicí účet) a druhý pro kreditní svět. V rámci debetního světa jsou transakce připisovány na účty v režimu D+1, s tím, že pokud je platba poslána z účtu u jiné banky např. v 10h ráno, tak je na běžný účet u Hello bank! připsána ještě týž den.
Platby mezi běžným a spořicím účtem jsou připisovány ihned i o víkendu.
Přejeme hezký den.
Úroveň
díky, už mi to došlo z mirkovy zprávy d;-). prostě cetelem a jeho svět zůstal a je oddělen od hello světa, když použiju vaši terminologii.
Terka.HB napsal/-a:


Z technických důvodů to nelze nyní urychlit. Víme o tom a do budoucna tohle určitě zlepšíme.



Kdy by to priblizne mohlo byt? :)
Úroveň
Odznak +4
bohdy napsal/-a:

Terka.HB napsal/-a:


Z technických důvodů to nelze nyní urychlit. Víme o tom a do budoucna tohle určitě zlepšíme.



Kdy by to priblizne mohlo byt? :)

Hello! Pracujeme na tom, není to jednoduché řešení, dotýká se celé řady našich systémů a tím pádem je s tím spojená i velká časová náročnost. Termín vám ještě "nevyzradíme" :), ale hned jak budeme vědět víc, napíšeme na komunitu!
Úroveň
=D apoň jste tu poučeni, že není radno slibovat termíny. mBank kdysi na mFóru slibovala a skoro nikdy jim to nevyšlo (někdy i o roky =D)


Ale k věci. Přiznám se, že úplně nesleduji, jak a kdy se mi odeslaná platba připíše na účet kreditní karty. I když vím, že pár dní to trvá, než mi přijde zpráva, že peníze dorazily. Nicméně, existuje snad nějaké nařízení na mezibankovní převody, že musí proběhnout max. D+1, nebo ne? Takže trochu nechápu odpověď, že to probíhá D+2 nebo dokonce D+3. To máte nějakou vyjímku?
Úroveň
Odznak +2
Marek napsal/-a:

Takže trochu nechápu odpověď, že to probíhá D+2 nebo dokonce D+3. To máte nějakou vyjímku?


Problém je právě s tím "kabelkovým" přesunem mezi dvěma oddělenými systémy banky. Takže když odešlete peníze z jiné banky na kreditní účet HB, opravdu to může trvat třeba 3 dny, než se tam platba objeví, ale oni ji pak zaúčtují dva dny zpětně, takže ve výpisu je vidět zaúčtování platby k termínu D+1 a vše je dle zákona v pořádku. Jisté problémy by to způsobilo samozřejmě v okamžiku, když by někdo chtěl splatit celý dluh ke konci měsíce (resp. k datu tvorby vyúčtování) tak, aby nemusel platit úroky a poplatek za vedení KK, a poslal by peníze v termínu D-1.
Úroveň
Odznak
Tak uplne dle zakona by nebylo, proste D+1 to nebude - predstava, ze chcete platiti neco vetsiho kartou (treba kvuli zaruce apod.) a pridate si tam ...
Jinak D+1 plati pro platby mezi ucty klientu, urcite na prevod debetni/kreditni ucet nelze D+1 pouziti ...
Úroveň
Ono jádro pudla proč převod na "kreditní účet" nemusí být v D+0 (uvnitř banky) či v D+1 (z jiné banky) je v tom, že zákon o platebním styku, kde jsou ty lhůty striktně dány (bez výjímek), se týká bankovních účtů.

Ale "kreditní účty" klientů nejsou bankovními účty, nýbrž maximálně tak "podúčty" bankovních účtů, v současnosti tuším tří, jejichž držitelem je BNP Paribas Personal Finance SA, odštěpný závod.

"Kreditní účet" klienta je "pouhý evidenční záznam v účetnictví" o výši dluhu, pohybech a úvěrovném limitu klienta, který s danými bankovními účty souvisí pouze nepřímo (jde vlastně o sběrné účty pro příjem plateb od všech klientů).

Samozřejmě, je tu otázka výkladu zákona o platebním styku ze strany ČNB, pokud by si někdo stěžoval. Ale ten "podúčtový" systém je u kreditních karet celkem běžný i u jiných bank, takže to patrně ČNB (zatím) toleruje. Je to podobné jako třeba u dodavatelů energií či správců nájemních bytů, SVJ atd., kde též existují "zákaznické účty", ovšem ve smyslu zákona o účetnictví a nikoli zákona o platebním styku, na nichž se sledují závazky či pohledávky a úhrady (případně vratky) jednotlivých zákazníků.
Úroveň
Odznak +1
Ale v některých bankách zvládají připisovat splátky KK D+0 včetně informačního e-mailu ...
Úroveň
MirekM napsal/-a:

Ale v některých bankách zvládají připisovat splátky KK D+0 včetně informačního e-mailu ...



Že to zvládají je v pořádku. Ale ze zákona to přímo neplyne a u Cetelemu byli vždy loudové ;-). Snad to časem budou zvládat také.

(Mimochodem, asi je to v souladu se zvyky v "mateřské zemi" banky. To co píší francouzští uživatelé za story na komunitním fóru Revolut o postupech některých tamních bank mi občas připomíná zdejší Státní spořitelnu v sedmdesátých letech minulého století.)
Úroveň
Jak je možné, že v neděli 1.7.2018 dám příkaz splátky mé kreditní karty a dnes ve středu 4.7.2018 stále není platba připsaná. Bylo to z AirBank, která platbu poslala okamžitě v pondělí v brzkých ranních hodinách. Už s tím proboha něco dělejte!
Úroveň
Odznak +2
Taky mi to vadí - poslal jsem stejně peníze jako Tommy a čekal jsem, že dneska je budu moci používat. Přitom banka vždy fungovala tak, že třetí den ráno byly peníze připsány. Tak doufám, že to zvládne banka nejpozději zítra, i když je svátek.

Odpovědět

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)