Výpis poplatků


Úroveň
Odznak +2
Dnes mi přišel e-mail:

" VÝPIS POPLATKŮ

Dobrý den, paní xxxxx,

pro Váš lepší přehled jsme Vám do internetového bankovnictví nahráli výpis poplatků spojených s vedením Vašeho účtu č.xxxxx.

Tento nový požadavek začal platit na podzim loňského roku, proto v prvním přehledu naleznete poplatky a další údaje za listopad a prosinec 2018."


Ať hledám, jak hledám, nikde jsem žádný výpis nenašla. Nebude problém v tom, že se jedná dle čísla účtu uvedeného v e-mailu o úvěrový účet ke zrušené E-ON KK?

Odpovědi: 23

Úroveň
Odznak +2
Já jsem zatím žádný mail ani výpis od HB nedostal. Oboje ale už mám od Airbank - ta si zjevně pospíšila ...
Úroveň
Odznak
ahoj, zrovna hledám odpověď na stejný problém jako psala maminka1. Taky jsem byl zvědav co najdu, ale zatím jsem nenašel nikde nic. 😞
Úroveň
Odznak +2
A není to tím, že mi všichni, co tu píšeme, jsme žádné poplatky nezaplatili? 🙂 (teda předpokládám)
Úroveň
Odznak +2
A není to tím, že mi všichni, co tu píšeme, jsme žádné poplatky nezaplatili? 🙂 (teda předpokládám)
Já sice opravdu nic nezaplatila, ale proč mi potom posílali ten e-mail? Navíc u AirBank jsem taky nic nezaplatila a poslali mi výpis na 0 Kč (asi aby vyhověli liteře zákona).
Úroveň
Odznak +2
Proč poslali email? Protože ten výpis chtěli dát s nulou, ale nedali, tak čekám, že přijde podobné vysvětlení... (mně přišly podobné výpisy z AB, RB, také s nulou).
Úroveň
Odznak +2
Já jsem na tom jako maminka1 - výpisy jsem dostal, i když jsem zaplatil 0,- Kč. Nařízení se musí dodržovat ... 🙂
Úroveň
Odznak +2
Taky mi to tak nějak připadá - poslali e-mail a zároveň vygenerovali výpis s nulou ke zrušené E-ON KK, který se ovšem v IB nemůže zobrazit (stejně jako ostatní výpisy k této kartě), takže to budou lidem zasílat nějak náhradně, podobně jako poslední výpis k této kartě za první část ledna.
Úroveň
Odznak +2
Že by HB přednostně posílala výpisy jen ke zrušeným produktům ? K platné KK zatím nic ...
Úroveň
Odznak +1
E-mail jsem dostal, a uvedený výpis v IB také nemohu najít. 🙂
Úroveň
Odznak +2
Tak e-mail i výpis v IB mám. Mail dorazil 22.2. po 21. hodině a výpis je v seznamu výpisů umně skrytý !!
Místo zkratky měsíce (např. "Led" nebo "Pro") má zkratku "Rok" a zbytek řádku je stejný jako u běžného měs. . Holt zase ta logika v tvorbě názvů souborů (že by francouzská ? 🙂 ) ..
Úroveň
Odznak +2
Myslím, že v tom případě máme veliké štěstí, že ve slově "Rok" se nevyskytuje žádný háček ani čárka 😉.
Btw jsou v tom výpisu skutečně jen údaje za listopad a prosinec, jak avizovala banka v e-mailu? Já jen, že AirBank tam nahodila vše za celý rok 2018.
Výpis mám. Je tam jen listopad - prosinec.
Úroveň
Odznak +2
Udávané období je listopad-prosinec 2018. Ale klidně mi tam mohli dát celý rok, protože součet poplatků je stále "0".
Ještě k tomu názvu souboru: Napadá mě inspirace povídkou E.A.Poe: Odcizený dopis. Utajeněji ten výpis snad ani nazvat nemohli ...
Úroveň
Odznak +1
E-mail jsem dostal 22. 2. 16:49, ale výpis v IB stále nemohu najít.
Pochopil jsem, že mám hledat mezi výpisy, tam mám jen výpis nové KK za leden 2019.
Úroveň
Odznak +2
Však kreditní účet je stále stejný, zkusil's ses podívat do historie ?
Úroveň
Odznak +2
jisy:
Při konverzi E-ON KK nám přečíslovali číslo kreditního účtu, takže se v historii IB nedostaneme na žádný výpis z bývalé kreditky, kdo je nemá stažené nebo vytištěné z minula, musí si o jejich zaslání žádat individuálně. (Proto tu byl takový tyjátr ohledně zaslání výpisu z první části ledna, když ještě platilo staré číslo kreditního účtu, a proto ho všem posílali poštou - kdyby šel normálně stáhnout v historii IB, nemuselo by se to tu řešit.) Jediný výpis z kreditky, který máme v historii momentálně k dispozici, je výpis za konec ledna po konverzi a změně čísla úvěrového účtu, kde je převedená souhrnná částka ze staré kreditky cca do 25. 1. a zbytek plateb novou kreditkou. Ostatní staré výpisy se nám v IB neukazují, stejně jako ten roční Výpis poplatků.
Úroveň
Odznak +2
Aha, tak ty tanečky kolem EON kreditky jsem moc nesledoval, já už mám odchod od ní dávno za sebou ... 🙂
Úroveň
Odznak +2
Proto jsem tu nedávno psala, že tu konverzi vyřešili pro klienty dost nešťastným způsobem - kdyby nechali staré karty dosloužit do data exspirace (jen by zrušili tu výhodu 2 % za platby u E-ON, kterou stejně využívalo jen minimum lidí) a neměnili by čísla úvěrových účtů, mohla nám v IB zůstat komplet historie ke staré KK, takhle nemáme nic a když chceme starý výpis, musíme o něj složitě a zdlouhavě žádat - oni ty výpisy někde v databázi samozřejmě mají, ale neumí (nebo jim nestojí za to) to naprogramovat tak, aby pro nás byly přístupné přes IB.
Když jsi přecházel z E-ON KK na Gold, měnili Ti číslo úvěrového účtu? A zůstala Ti v IB historie k té staré KK před změnou?
Úroveň
Odznak +2
maminka1: S názorem na postup konverze EON kreditek naprosto souhlasím - obávám se, že některým "menejdžrům" v HB chybí prostý "selský" rozum...
Jinak v mém případě - číslo úvěrového účtu se také změnilo a staré výpisy jsou nedostupné. Neřešil jsem to, protože si všechny výpisy stahuji a mám je v počítači (ale tisknout jsem je již přestal). Mohl bych jim nabídnout, že je dám bance k dispozici, když mi umožní je nahrát ... 🙂
Úroveň
Odznak +4
Hello! Děkujeme vám za nové téma a všechny reakce.

V okamžiku kdy budeme mít pro vás k dispozici nový výpis poplatků za rok 2018 (za měsíc listopad a prosinec) k původní E-ON platební kartě, zdarma vám jej zašleme.

Děkujeme vám za pochopení.
Úroveň
Odznak +4
Hello! Doplňujeme infor. k Výpisu poplatků za rok 2018.

Do tohoto výpisu není povinností bank uvádět nulové poplatky.
Většina bank je ve výpise uvádí nad rámec této regulace, stejně jako Hello bank! Tyto informace najdete v aplikačním výkladu ČNB, strana 6:
Je třeba uvádět do výpisu poplatků nulové poplatky?
Není. Podle § 201 odst. 2 ZPS: „Přehled o úplatě za poskytnuté služby obsahuje alespoň a) jednotkovou úplatu za poskytnutou službu a počet poskytnutí dané služby, b) celkovou úplatu za jednotlivé služby“. V případě nulového poplatku neboli čerpání služby zdarma nelze mluvit o úplatě.

K obdobnému závěru vede i čl. 10 odst. 7 věta druhá ITS SoF: „Poskytovatelé platebních služeb rovněž odstraní daný dílčí nadpis, jestliže počet případů, kdy majitel platebního účtu danou službu během příslušného období použil, nepřekračuje počet zahrnutý v poplatku za balíček.“, když nulové poplatky budou typicky výsledkem zahrnutí neomezeného využití dané služby do základního balíčku / poplatku za vedení účtu. § 201 ZPS nicméně nulové poplatky uvést nezakazuje, je tedy možné je v SoF uvést nad rámec povinných informací. Pak je podle čl. 10 odst. 3 a 5 ITS SoF 1) nutné uvést službu, 2) není nutné uvést počet použití a 3) je nutné uvést „poplatek neúčtován“.

Poskytnutí tohoto výpisu za měsíc listopad / prosinec 2018 je podle platných norem v pořádku. Bližší informace najdete též v aplikačním výkladu ČNB, strana 5:
Budou poskytovatelé povinni poskytnout spotřebitelům SoF za rok 2018? Ano, ale jen za období od 31. 10. 2018 do konce roku, viz § 277 odst. 2 ZPS: „Poskytovatel poskytne poprvé uživateli informace podle § 201 za období ode dne nabytí účinnosti prováděcího právního předpisu podle § 197 odst. 3 do konce kalendářního roku, v němž tento prováděcí právní předpis nabude účinnosti.“. Zmiňovaným prováděcím právním předpisem jsou ITS SoF.
Úroveň
Odznak +2
Dnes mi "Výpis poplatků" za úvěrový účet ke zrušené E-ON KK přišel papírově poštou. Vzhledem k tomu, že tam mám samé nuly, nebudu po bance chtít, aby mi to poslala i v elektronické podobě kvůli archivaci, ale kdo tam nuly nemá a chce to elektronicky, může banku požádat přes "Napište nám" v IB obdobně, jako se žádalo o elektronické výpisy k E-ON KK za první část ledna.
Úroveň
Odznak +1
Také dnes dorazil s nulama. Obálka do tříděného papírového odpadu, výpis do skartovačky. Škoda papíru, toneru a poplatku za poštu.
Výpisy již nějaký let archivuji pouze elektronicky z důvodu malého ubytovacího prostoru a rychle dostupnosti.
Kdyby na výpisu nebyly samé nuly, oskenoval bych si jej před předáním skartovačce, pokud by nešel získat elektronicky. 🙂

Odpovědět