výpisy


dnes je 7 den v měsíci a stále nemám v IB můj aktuální výpis za předešlý měsíc ?

Odpovědi: 117

Úroveň
Odznak +2
Ale je tam, jen na konci, dole, protože leden je dřív než prosinec. Sice leden 2018 je později než prosinec 2017, ale na to jaksi v této bance ještě nikdo nepřišel....
Úroveň
Odznak +4
Dobrý den,

nyní svůj lednový výpis ve svém internetovém bankovnictví najdete úplně na konci seznamu všech Vašich e-výpisů (za Vašimi staršími výpisy, úplně na konci).

Nyní se nám trochu zatoulal, 🙂
pracujeme na nápravě, aby e-výpisy klientů byly řazeny za sebou aktuálně podle data.

Děkujeme za pochopení a přejeme hezký den.
Úroveň
Odznak +2
Stačilo by interně řadit datum v pořadí: rok, měsíc, den . Na to snad vaši vývojáři mohli přijít sami bez nápovědy ...
Úroveň
Odznak +1
Stačilo by interně řadit datum v pořadí: rok, měsíc, den . Na to snad vaši vývojáři mohli přijít sami bez nápovědy ...

Jisy, souhlasím, mě taky trvalo kým jsem ten výpis našel na konci. Trochu mě vadí i to, že výpis z BÚ a z KK je v jedné sekci. Já bych to oddělil, jen pro pořádek.
Úroveň
Odznak +2
Celá ta úroveň výpisu mě docela "pije krev". Analytik co je navrhl byl možná grafik nebo akademický malíř, ale účetní ani náhodou.
Některé zásadní chyby jsem kritizoval již dříve, zkusím zopakovat:
- důležité fin.údaje jsou modré , problém u čb.tisků
- splátka je zaokrouhlena na celé Kč (vždy nahoru ! )
- u položek je zřejmě nejdůležitější údaj o způsobu platby (viz např. "bezkontaktní platba", kde bylo zaplaceno se krčí skromně v řádku pod.
- otisk poštovní poukázky je na 1.stránce, což mi připadá nesmyslné

Možná bych dokázal najít více, ale teď si nevzpomenu.
Úroveň
Odznak +2

- otisk poštovní poukázky je na 1.stránce, což mi připadá nesmyslné

Tahle věc je kvůli lidem, co si nechávají posílat fakturu v papírové podobě poštou, tu složenku z první strany ustřihnou (její zadní strana je v soutisku na 2., tj. zadní stránce dole) a jdou to zaplatit na poštu.
Úroveň
Odznak +2
Rovněž by si to mohli ustřihnout, pokud by složenka byla dole na poslední straně (tedy na posledním listu). Ale ty další věci mi připadají závažnější a to zaokrouhlování nahoru ... nad tím by se mohl pozastavit podle mého i finančák.
Úroveň
Odznak +1
Mě se nelíbí ani pojmenování výpisu při stáhnutí do počítače. Je to jedno který mesíc stáhnu, soubor je pojmenován jako DOKUMENT. Pak člověk vůbec netuší, bez otevření, jaký měsíc právě stáhnul.
Úroveň
Odznak +2
To už slíbili, že už od příštího výpisu bude lépe identifikující pojmenování.

(doplněno ze staršího příspěvku)

...I díky dalším připomínkám na toto téma, budeme mít v únoru všechny dostupné výpisy tzn. ke kreditní kartě (Hello kredit) a k Hello účtům nově pojmenovány, a to: Výpis_číslo účtu_měsícrok.pdf ...
Úroveň
Odznak +2
Rovněž by si to mohli ustřihnout, pokud by složenka byla dole na poslední straně (tedy na posledním listu). Ale ty další věci mi připadají závažnější a to zaokrouhlování nahoru ... nad tím by se mohl pozastavit podle mého i finančák.
Jistá sorta lidí, pokud dostane vícestránkový dokument, kde je spoustu divných čísel a složitých slov drobným písmem, se zasekne už na první stránce a dál se to neobtěžuje studovat, takže by mohla složenku odsunutou někam dozadu klidně i přehlédnout :D
Každopádně máte pravdu, ty ostatní věci jsou daleko závažnější.
Úroveň
Odznak +1
To je fakt vtipné...asi banka spustila beta verzi IB a čekají aby ho vylepšili zákazníci 🙂. Je to fakt zvláštní, banka asi neměla ani architekta, ani testera před uvolnením IB nebo mají programátory v Asii 🙂
Úroveň
Odznak +2
Když už jsme u těch vtípků - nedávno jsem si všimla, že experti v jistých kruzích tomu tady říkají Hell Bank 😃. Já bych zase až tak přísná nebyla, snažej se, i když občas je ta snaha tak trochu marná 😉
Úroveň
Odznak +1
Rovněž by si to mohli ustřihnout, pokud by složenka byla dole na poslední straně (tedy na posledním listu). Ale ty další věci mi připadají závažnější a to zaokrouhlování nahoru ... nad tím by se mohl pozastavit podle mého i finančák.
Jistá sorta lidí, pokud dostane vícestránkový dokument, kde je spoustu divných čísel a složitých slov drobným písmem, se zasekne už na první stránce a dál se to neobtěžuje studovat, takže by mohla složenku odsunutou někam dozadu klidně i přehlédnout :D
Každopádně máte pravdu, ty ostatní věci jsou daleko závažnější.


Podle mého, klient, který má elektronické výpisy, musí být dostatečně gramotní k tomu, aby uhradil platbu elektronicky.
No a pro méně vzdatného klienta (i když má evýpis) bude celkem velkou výzvou vytisknout ten výpis oboustranně. Jinak ten poukaz je neúplný. Asi pro takého klienta bude jednoduchší zajet si na poštu, vzít si čistý poukaz, a vyplnit si ho tam. Já bych část poukázky z evýpisu uplně zrušil, zanechal bych jenom u výpisů do poštovní schránky.

Jinak, ještě mě úplně chybí datum uskutečnění platby. Je to hezké, že uvádějí datum zaučtováni platby, ale na potvrzence z terminálu mám datum uskutočnění platby, nikoli datum zaučtováni. Datum zaučtování je jenom technicky údej, může to být spíš zajímavé pro banku. Pro klienta je důležité kdy tu platbu udělal, aby mohl třeba dohledat.

Když se podívam na ten výpis, tak neni jednoznačné místo a den použití karty. Nechápu proč musí být charakter platby (např. bezkontaktní platba) silně vyznačené a místo platby (obchodník) napsané jenom malým písmenem. Dále nechápu proč je důležité uvést č. autorizace a nejakou divnou kombinaci čísel a písmen před názvem obchodníka. Prostě chaos 🙂.
Když instituce přejde změnou, mohla by některé věci dát do pořádku, ne jenom udělat nový design.
Úroveň
Odznak +2
Rovněž by si to mohli ustřihnout, pokud by složenka byla dole na poslední straně (tedy na posledním listu). Ale ty další věci mi připadají závažnější a to zaokrouhlování nahoru ... nad tím by se mohl pozastavit podle mého i finančák.
Jistá sorta lidí, pokud dostane vícestránkový dokument, kde je spoustu divných čísel a složitých slov drobným písmem, se zasekne už na první stránce a dál se to neobtěžuje studovat, takže by mohla složenku odsunutou někam dozadu klidně i přehlédnout :D
Každopádně máte pravdu, ty ostatní věci jsou daleko závažnější.


Podle mého, klient, který má elektronické výpisy, musí být dostatečně gramotní k tomu, aby uhradil platbu elektronicky.
No a pro méně vzdatného klienta (i když má evýpis) bude celkem velkou výzvou vytisknout ten výpis oboustranně. Jinak ten poukaz je neúplný. Asi pro takého klienta bude jednoduchší zajet si na poštu, vzít si čistý poukaz, a vyplnit si ho tam. Já bych část poukázky z evýpisu uplně zrušil, zanechal bych jenom u výpisů do poštovní schránky.

Jinak, ještě mě úplně chybí datum uskutečnění platby. Je to hezké, že uvádějí datum zaučtováni platby, ale na potvrzence z terminálu mám datum uskutočnění platby, nikoli datum zaučtováni. Datum zaučtování je jenom technicky údej, může to být spíš zajímavé pro banku. Pro klienta je důležité kdy tu platbu udělal, aby mohl třeba dohledat.

Když se podívam na ten výpis, tak neni jednoznačné místo a den použití karty. Nechápu proč musí být charakter platby (např. bezkontaktní platba) silně vyznačené a místo platby (obchodník) napsané jenom malým písmenem. Dále nechápu proč je důležité uvést č. autorizace a nejakou divnou kombinaci čísel a písmen před názvem obchodníka. Prostě chaos 🙂.
Když instituce přejde změnou, mohla by některé věci dát do pořádku, ne jenom udělat nový design.


Správná připomínka cool2400, na to datum uskutečnění platby jsem úplně zapomněl... prostě ta informační hodnota výpisů je velmi slabá,
hlavně tam musí být barvičky ! :(
K těm "slabším" klientům: myslím si, že takoví dostávají výpis poštou, takže jim stačí nůžky a to snad zvládnou ...
Úroveň
Odznak +2
Měla by tam být obě data - uskutečnění platby i zaúčtování. Datum zaúčtování je důležité z hlediska připisování odměn/bonusů. A velikost písma přesně naopak - název obchodníka velkým tučným nahoře a že to byla např. bezkontaktní platba nálepkou malým slabým dole. Číslo autorizace je dobré tam mít asi kvůli případným reklamacím. Nevím ,jak programátorsky náročné je dodat tam to datum uskutečnění platby, ale ta změna velikosti a tloušťky písma je na pár kliknutí, to by mohli zvládnout už do přístího výpisu.
A když už chtějí ty barvičky, co takhle barevně odlišit odchozí a příchozí platby?
Úroveň
Odznak +1
Měla by tam být obě data - uskutečnění platby i zaúčtování. Datum zaúčtování je důležité z hlediska připisování odměn/bonusů. A velikost písma přesně naopak - název obchodníka velkým tučným nahoře a že to byla např. bezkontaktní platba nálepkou malým slabým dole. Číslo autorizace je dobré tam mít asi kvůli případným reklamacím. Nevím ,jak programátorsky náročné je dodat tam to datum uskutečnění platby, ale ta změna velikosti a tloušťky písma je na pár kliknutí, to by mohli zvládnout už do přístího výpisu.
A když už chtějí ty barvičky, co takhle barevně odlišit odchozí a příchozí platby?


Kyby použili barvičky, ušetřili by místo jedenoho sloupce. To misto by mohli využít pro zobrazeni užitečnější informace.
Co se detailu platby týče, úplně souhlasím. Celé je třeba předělat. Výpis má poskytnout adekvátné a úplné informace.
Když reklamuju platbu, nikdy po mě nechtěji č. autorizace. Podle mého platbu lze identifikovat dle částky, datumu a případně obchodníka. Interně pak banka může použít č. autotizace, ale pro klienta to nema informatívní charakter.
Úroveň
Odznak +2

Kyby použili barvičky, ušetřili by místo jedenoho sloupce. To misto by mohli využít pro zobrazeni užitečnější informace.

Přesně tak, celé by to mohli posunout doprava a do uvolněného sloupce na začátku by dali to datum uskutečnění platby.
Úroveň
Odznak +2

Kyby použili barvičky, ušetřili by místo jedenoho sloupce. To misto by mohli využít pro zobrazeni užitečnější informace.

Přesně tak, celé by to mohli posunout doprava a do uvolněného sloupce na začátku by dali to datum uskutečnění platby.

Kdyby pro výdaje použili znak "-", tak by ušetřili kromě toho sloupce i barvičku ... Když jsem kdysi dávno programoval, měli jsme v týmu vždycky i zástupce odborného útvaru. Tady je to po analytické stránce hrůza a děs!!
Úroveň
Odznak +2
Trochu z jiného soudku: dnes jsem dostala e-mail, že můj elektronický výpis je připraven ke stažení. Já ho mám k dispozici už skoro týden (prvních pár dní jsem ho sice přehlédla, protože byl zařazen až úplně dole - to se tu už řešilo). Neposíláte to trochu pozdě? Notifikační e-mail by se měl dle mého odeslat ve stejném okamžiku, kdy je vygenerován výpis, tj. dle mé zkušenosti cca 2. pracovní den následujícího měsíce. Každopádně oceňuji upozornění červenou barvou v notifikačním e-mailu, že výpis je až úplně dole za staršími výpisy.
To už slíbili, že už od příštího výpisu bude lépe identifikující pojmenování.

(doplněno ze staršího příspěvku)

...I díky dalším připomínkám na toto téma, budeme mít v únoru všechny dostupné výpisy tzn. ke kreditní kartě (Hello kredit) a k Hello účtům nově pojmenovány, a to: Výpis_číslo účtu_měsícrok.pdf ...


Doporučil bych nechat o těchto věcech rozhodovat IT a ne někoho jiného. Protože člověk z IT by rozhodně nevymyslel (nebo neměl vymyslet) "měsícrok", když to logicky má být obráceně. Ještě to tam napište slovně a pokud si to někdo bude ukládat do jedné složky, tak z toho bude nadšen.
Úroveň
Odznak +4
Trochu z jiného soudku: dnes jsem dostala e-mail, že můj elektronický výpis je připraven ke stažení. Já ho mám k dispozici už skoro týden (prvních pár dní jsem ho sice přehlédla, protože byl zařazen až úplně dole - to se tu už řešilo). Neposíláte to trochu pozdě? Notifikační e-mail by se měl dle mého odeslat ve stejném okamžiku, kdy je vygenerován výpis, tj. dle mé zkušenosti cca 2. pracovní den následujícího měsíce. Každopádně oceňuji upozornění červenou barvou v notifikačním e-mailu, že výpis je až úplně dole za staršími výpisy.Ano, tentokrát jsme našim klientům notifikační e-maily k e-výpisům zasílali nestandardně s cca dvoudenním zpožděním, protože byly odesílány klientům postupně. Za vzniklé problémy se všem omlouváme.
Lednové e-výpisy klienti viděli ve svém internetovém bankovnictví v pátek 2. 2., poté následoval víkend kdy klientům notifikační e-maily nezasíláme, abychom je nerušili (podobná situace nás čeká i příští měsíc, protože 2. 3. je v pátek). Děkujeme Vám za napsání, je dobře, že si těchto informací ve svém internetovém bankovnictví všímáte.
Úroveň
Odznak +1
Spíše bych napsal: "poté následoval víkend kdy klientům notifikační e-maily nezasíláme, protože o víkendu nepracujeme a náš SW to automaticky neumí ..." 🙂
Úroveň
Odznak +4
To už slíbili, že už od příštího výpisu bude lépe identifikující pojmenování.

(doplněno ze staršího příspěvku)

...I díky dalším připomínkám na toto téma, budeme mít v únoru všechny dostupné výpisy tzn. ke kreditní kartě (Hello kredit) a k Hello účtům nově pojmenovány, a to: Výpis_číslo účtu_měsícrok.pdf ...
Děkujeme všem za vaše reakce a podněty k výpisům.
Máte pravdu, slíbili jsme únorový termín, omlouváme se, netušili jsme, že se implementace této dodávky přesune na měsíc březen (původně byla naplánována v únoru).

Proto nově pojmenované Hello výpisy očekávejme během měsíce března, viz obrázek:

Úroveň
Odznak +4

- otisk poštovní poukázky je na 1.stránce, což mi připadá nesmyslné

Tahle věc je kvůli lidem, co si nechávají posílat fakturu v papírové podobě poštou, tu složenku z první strany ustřihnou (její zadní strana je v soutisku na 2., tj. zadní stránce dole) a jdou to zaplatit na poštu.
Děkujeme vám za napsání a další podnět. Otisk poštovní poukázky ponecháme na 1. straně výpisu a to nejen z technických důvodů, ale především pro klienty, kteří upřednostňují platbu tímto způsobem.
Úroveň
Odznak +4
Celá ta úroveň výpisu mě docela "pije krev". Analytik co je navrhl byl možná grafik nebo akademický malíř, ale účetní ani náhodou.
Některé zásadní chyby jsem kritizoval již dříve, zkusím zopakovat:
- důležité fin.údaje jsou modré , problém u čb.tisků
- splátka je zaokrouhlena na celé Kč (vždy nahoru ! )
- u položek je zřejmě nejdůležitější údaj o způsobu platby (viz např. "bezkontaktní platba", kde bylo zaplaceno se krčí skromně v řádku pod.
- otisk poštovní poukázky je na 1.stránce, což mi připadá nesmyslné

Možná bych dokázal najít více, ale teď si nevzpomenu.
jisy, děkujeme a bereme to od Vás jako zajímavý podnět na úpravu systému tak, aby v případě zvolení splátky klientem převodem byla částka uváděna nezaokrouhleně. Nicméně do doby kdy budeme umožňovat platby složenkou (respektive dokud budou existovat složenky a možnost uhradit tímto způsobem) bude komunikovaná částka zaokrouhlená, protože na složenku haléře nepošlete. Dalším důvodem proč je částka uváděna zaokrouhleně je i způsob úhrady jako vklad v hotovosti na pobočkách smluvních bank (také nelze možné vložit hotově haléřové položky).

Názvy tučně ve výpise jsou z důvodu dobré odlišitelnosti pokud si někdo z klientů potřebuje vytisknout výpis na ČB tiskárně. Tedy u účtu ve výpise jde o vyváženou verzi mezi zobrazením na monitoru a ČB tiskem. Navíc pro ČB tisk pomáhá k zobrazení více sloupců ve výpise (DEBET a KREDIT), barevná verze by i tak při tisku nebyla vidět. Tedy zvolili jsme kompromis mezi zvýrazněním nejdůležitějších informací a tím, aby barvy ve výpise byly použitelné pro tisk.
K slabě a tučně zvýrazněnému písmu - ze zkušenosti víme, že první sledujeme typ platby (bankovním převodem, kartou nebo nálepkou).

Jestli potřebují klienti filtrovat ve výpise jinak, mohou libovolně využít transakční historii plateb ve svém internetovém bankovnictví nebo v aplikaci.

Odpovědět