ŽÁDOST O KREDITNÍ KARTU - Vaše zpráva

  • 25 listopad 2018
  • 44 odpovědí
  • 5604 Zhlédnutí


Zobrazit první příspěvek

Odpovědi: 44

Odznak +1
Hlídat si to samozřejmě budu co se bude s tím dál dít. Připadá mi to, že v tom má banka docela bordel a pokud se nevzpamatujou a nezačnou to řešit tak to nakonec může skončit něčím vážnějším. Já bych kvůli tomu se banku nesnažil omlouvat. Pracují s nemalými penězy svých klientů a tak by měli dbát na to aby jim vše fungovalo v pořádku tak jak by mělo. Jak trochu sledují co se nyní děje okolo těch výpovědi na E-ON kreditky tak mi to připadá, že to vše asi příliš nezvládají pohotově a dostatečně rychle řešit, pokud to vůbec nějak řeší. Až se tím vším začne zabývat ČNB tak to už může být možná pozdě.
Úroveň
Odznak
Že jsou v internetovém bankovnictví vidět i zamítnuté nebo ukončené (trvale zablokované) produkty není rozhodně výsada jenom Hello bank. Například u bankovnictví Poštovní spořitelny vidím i několik měsíců po zrušení kreditky (zrušena po ořezání bonusů) tuto kreditku jako trvale blokovanou. Jen tak zkrátka věci ze systémů nemizí. Ostatně obzvlášť u úvěrových produktů platí, že i neschválené žádosti nebo ukončené úvěrové produkty se musí určitou dobu evidovat v úvěrových registrech (zde zejména BRKI a SOLUS) a vidí to tam ostatní finanční instituce. Tedy že to vlazy vidí i v bankovnictví mě až tolik nepřekvapuje, ale měl by to tam vidět v neaktivní podobě.
Mimochodem právě fakt, který zde vlazy zmiňoval (že zatím žádnou kreditku dříve neměl, možná dokonce žádný úvěrový produkt) bude asi hlavní důvod neschválení žádosti (druhou možností je moc malý rozdíl avizované příjmy-výdaje). Jak mi už nejeden bankéř říkal, úvěrovou historii si člověk musí budovat, a to hlavně tu pozitivní. Tedy kdo nemá a nikdy neměl žádný typ úvěru a v registrech nemá ani čárku, je pro banku více rizikový (kvůli absolutní neznámosti, zda bude splácet) než klient, který má či měl (a používá) třeba kontokorent k účtu, jinou kreditku, nějaký menší spotřebitelský úvěr či hypotéku atd. Tedy pro schválení kreditky chce možná začít menším úvěrovým produktem.
Druhá možnost je opatřit si co-brand Hello kreditku typu Alza či Euronics. Už se na mnoha fórech psalo (a platí to nejen pro Hello), že schválení těchto je daleko víc pravděpodobné, než klasické Hello kreditky přímo v HB. I když možná s nižším rámcem, ale zkrátka projde to spíš asi i proto, že je s těmito kreditkami spojen první nákup a v zájmu obchodníků je ho realizovat. V podstatě tyto kreditky obchodníci rozdávají s nákupem poloautomaticky.
Každá banka má svůj systém na posouzení bonity žadatele. Většinou zpracování dělá program, který buď schválí, neschválí nebo vyzve k manuálnímu posouzení. Záleží na více proměnných včetně třeba druhu a délky zaměstnání, druhu pracovní smlouvy, délky pobytu na adrese, počtu vyživovaných osob atd. Těžko říct, jaký byl hlavní důvod, když to není úvěrová angažovanost. Může to být případně i nechťená publicita na fóru týkající se konkrétní nabídky. Většinou banky dávají úplným úvěrových nováčkům rámec 10 tis. To mohou celkem riskovat.
Odznak +1
minarjo:
Nevím, ale předpokládám, že by bylo logické kdyby se ta kreditka v IB zobrazila až od chvíle kdy s bankou uzavřu na to smlouvu. Ta kreditka neexistovala a kvůli tomu zamítnuti ani asi existovat nebude a banka už ji eviduje a v mým IB uvádí i její neúplné číslo.
Když někdo žáden úvěrový produkt nikdy neměl tak má velmi malou šanci dostat kreditku nebo nějaký jiný úvěrový produkt? Na jedné straně banky tlačí kreditky svým klientům a na druhé je každému nedají třeba i z nějakých banálních a těžko pochopitelných důvodů. Chápu to, že se banky snaží zájemce o kreditku prověřovat aby tím vyloučili rizikové lidi se kterými by pak mohli mít problémy, ale nemuseli by to až tolik přehánět.
Pro Hello kreditku typu Alza či Euronics je třeba u těchto prodejců něco koupit, ale já tam kupovat nic nemám v úmyslu a i kdyby tak předpokládám, že nákup u těchto prodejců není jednoznačnou zárukou, že bych tu kreditku takto určitě dostal.

Těžko říct, jaký byl hlavní důvod, když to není úvěrová angažovanost. Může to být případně i nechťená publicita na fóru týkající se konkrétní nabídky.I toto mne napadlo, že by to mohlo být jedním z důvodů zamítnutí. Něco takového by ale snad nemělo být součástí posuzování zda někomu schválit nebo zamítnout úvěrový produkt, protože to nijak nesvědčí o schopnosti splácení úvěrového produktu posuzovanou osobou.Většinou banky dávají úplným úvěrových nováčkům rámec 10 tis. To mohou celkem riskovat.Těch 10 000 by mi v pohodě stačilo a spokojil bych se třeba i s 5 000. Banka se ale bohužel rozhodla, že mi tu kreditku nedá ani na třeba 10 Kč.

I když určité zklamání to pro mne je tak mi to zamítnutí až tolik nevadí a svět se kvůli tomu přede mnou určitě nezboří. Chtěl jsem tu kreditku především kvůli asi nejlepším kurzům mezi bankami v Česku na občasné zahraniční platby.
Úroveň
Odznak

Pro Hello kreditku typu Alza či Euronics je třeba u těchto prodejců něco koupit, ale já tam kupovat nic nemám v úmyslu a i kdyby tak předpokládám, že nákup u těchto prodejců není jednoznačnou zárukou, že bych tu kreditku takto určitě dostal.


No a to právě může být ten důvod, že jí nedají: pokud banka (nebo její cobrand partneři typu Alza či Datart) nevidí úmysl žadatele jí používat a utrácet s ní (a dělat jim tím obrat), nemusí jí logicky ani schválit. I proto v prodejně elektra nejde dostat bez nákupu, ono kreditka má především (v očích obchodníků i bank) motivovat spotřebitele k jejímu využívání, ne jen tak ji získat bez nákupu. Navíc to co píšeš (že nákup není zárukou získání) je nesmysl, protože nákup na úvěr (zde revolvingový, tedy kreditku) se uskuteční pouze tehdy, pokud je kreditka schválena (je čerpán z ní jako první platba). Neschválení (nebo nutnost ručního posouzení) by ses při žádosti spojené s vyzvednutím zboží dozvěděl a zboží by ti nevydali, dokud proces schválení a čerpání není úspěšný (u mě bylo za půl hodiny v Euronics vše hotovo).
A neschválení jak už psal muf může být kromě příjmů a výdajů i třeba pracovním poměrem na dobu určitou (to žádná banka nevidí ráda), nebo sice na dobu neurčitou, ale krátkého trvání od. Někdo kdo má současnou práci třeba jen rok či méně není pro banky dost důvěryhodný (stabilní), aby v pořádku splácel.
A ještě rada na závěr, která má obecnější platnost: pamatuj, že i když dnes lze řadu nejen bankovních produktů pořídit online (mobil, web), tak často je snadnější získání téhož produktu na pobočce (nebo v partnerské síti, jako zde ty elektro obchody). Příklad: třeba občan jiného státu EU (Slovák atd) online u řady bank účet nezíská (u těch kde Čech nemá problém), na pobočce ale ano. U úvěrů to platí obzvlášť, že uzavírání na dálku znamená větší lustraci a přísnější podmínky než osobně, to snad všude (zamezení podvodům, falešný či ukradený OP atd.).
Odznak +1
Tvrzení, že nákup je zárukou získání kreditky považují zase já za nesmysl. To by pak mohl přijít do partnerské prodejny si něco koupit třeba nějaký bezdomovec bez žádných pravidelných příjmů a trvalého bydliště a oni by mu tu kreditku bez problémů schválili a dali. Nákup možná zvyšuje pravděpodobnost, že tu kreditku schválí a dají, ale jsem přesvědčen, že to není 100% záruka, že ji schválí a dají úplně každému.

Můžeme tu vymýšlet různé více či méně pravděpodobné důvody proč mi tu kreditku zamítli a i já mám několik různých předpokladů proč se tak stalo, ale skutečný důvod se stejně nedovíme. Myslím, že je asi zbytečné se těmi důvody dále zajímat.
Úroveň
Odznak +2
Nákup v partnerské prodejně není zárukou získání kreditky, ale jednou z podmínek pro její získání - kromě toho musí zájemce splňovat i všechny ostatní podmínky, jako když žádá o kreditku na pobočce nebo přes internet - a navíc je tam ta nutnost udělat nákup v partnerské prodejně - je i stanovená minimální výše nákupu (většinou 2000 Kč), bez toho se nedá vůbec o cobrandovou kreditku zažádat. Takže bezdomovec ji získat nemůže, i kdyby nakrásně někde sehnal peníze na ten povinný minimální nákup (a vlastně ani to by nemusel, protože ten první nákup se mu už taky odečítá z úvěrového rámce té nové kreditky - takže když kreditku neschválí, tak se ani ten první nákup neuskuteční), protože neprojde těmi dalšími podmínkami. Otázka je, jestli ty další podmínky (tj. výška příjmů, výdajů, délka pracovního poměru atd.) jsou u těchto cobrandových kreditek mírnější než u běžných základních kreditek. To se bohužel nemáme šanci dozvědět, protože přesné podmínky i důvody zamítnutí žádosti banky nikdy nesdělují. Ale jak píše minarjo: " Už se na mnoha fórech psalo (a platí to nejen pro Hello), že schválení těchto je daleko víc pravděpodobné, než klasické Hello kreditky přímo v HB. I když možná s nižším rámcem, ale zkrátka projde to spíš asi i proto, že je s těmito kreditkami spojen první nákup a v zájmu obchodníků je ho realizovat. V podstatě tyto kreditky obchodníci rozdávají s nákupem poloautomaticky. "
V Alze to funguje tak, že systém nejprve kreditní kartu předběžně schválí nebo předběžně neschválí. Informace o výsledku je známa téměř okamžitě. Při předběžném schválení je možné zboží odebrat. Následuje finální schválení, což trvá až měsíc. Občas se stane, že žádost neprojde finálním schválením, pak musí klient uhradit Alze zboží, které už odebral, dodatečně jiným způsobem. Výši úvěrového rámce stanovuje systém sám. Klient může později rámec snížit.
V Alze mi částečně ztratili dokumenty s (citlivými) údaji potřebnými ke schválení karty, musel jsem je poslat znovu. Prostě do banky nedorazily a v Alze je nenašli, ani nevěděli, jestli je poslali, neposlali, kde jsou. Komunikace s Alzou byla strašná, s pracovnicí banky jsem se domluvil na všem výborně - rychle a bez problémů.
Úroveň
Odznak +2
V tom případě je nejlepší udělat ten první povinný nákup co nejmenší (tj. těsně nad hranicí minimální požadované výše), protože je jednak vyšší pravděpodobnost, že systém kartu schválí, jednak by člověk musel z jiných zdrojů doplácet menší částku, kdyby systém kartu nakonec neschválil.
Návod pro vlazyho: jeden nejmenovaný člen tohoto fóra (doufám, že se na mě nebude zlobit, že to tu na něj takhle, byť anonymně, prásknu) měl zájem o cobrandovou Alza KK a vyřešil to tak, že nakráčel do Alzy a koupil si tam za 2 tisíce toaletní papír 😃. A úspěšně kreditku dostal.
Odznak +1
Já do Alzy mám trochu daleko a ani v Euronicsu nemám v úmyslu něco kupovat. Tyto možnosti získání té kreditky proto pro mne nepřicházejí v úvahu. Jinak kreditka od HB je alespoň na nějaký čas pro mne uzavřená záležitost. Když mi ji nechtějí dát tak se nehodlám o ní doprošovat nebo to zkoušet jinými způsoby kde to schválení vidím také málo pravděpodobné. Kreditku nutně nepotřebují a dokážu se bez ní obejít.
Úroveň
Odznak +4
Hello!

Vlazy děkujeme Vám za založení zajímavého tématu a všem, kteří se aktivně zapojili do této diskuze.

Zaujal nás Váš podnět ke kontaktnímu formuláři o Hello kreditku proto "políčko" ve formuláři upravíme tak, aby pro zájemce jeho vyplnění nebylo povinné. :8

Naši – vaši osobní bankéři při vyřizování kontaktních formulářů z webu o Hello kreditku vždy klientům (zájemcům) nabízejí tyto 2 možnosti:

• Hello kreditku s možností 1 % cash backu ze všech nákupů kreditkou (až 500,- Kč měsíčně)
a měsíčním poplatkem za rezervaci úvěrových zdrojů (dále dle platného sazebníku pro úvěry od 14. 11. 2018)
NEBO
• Hello kreditku bez možnosti využití cash backu (odměny) a nulové poplatky za rezervaci úvěrových zdrojů (dále dle platného sazebníku pro úvěry od 14. 11. 2018)

Nejedná se tedy o naši neveřejnou (podpultovou) nabídku, naopak vždy necháváme našim klientům na výběr, která z těchto dvou nabídek je pro ně výhodnější.
Odznak +1
Nejedná se tedy o naši neveřejnou (podpultovou) nabídku, naopak vždy necháváme našim klientům na výběr, která z těchto dvou nabídek je pro ně výhodnější.Pokud se nejedná o neveřejnou nabídku tak proč na stránkách banky jsou informace pouze o jednom typu kreditky a o té druhé která mi byla nabídnutá tam není ani zmínka? Alespoň nic takového tam nikde nevidím. Nevím jestli opravdu vždy necháváte klientům na výběr mezi těmito dvěma typy kreditek. Z reakce některých zde diskutujících na ty mnou zveřejněné informace vyplývá, že o té druhé kreditce bez poplatku za rezervaci úvěrových zdrojů ani netušili, že by něco takového mohla HB mít v nabídce.
Úroveň
Odznak +2
Děkuji za vysvětlení, jen mi není jasné, proč o tom druhém typu kreditky není ani slovo na oficiálních webových stránkách banky. Chci věřit tomu, že osobní bankéři všem zájemcům o kreditní katu skutečně aktivně nabízejí obě možnosti, ale než člověk o kreditku vůbec zažádá, hledá si předem oficiální informace o všech možnostech a zrovna o možnosti, která je atraktivní pro všechny ty, co nechtějí odměny za nákupy, se nic předem nedozví. Naopak na webových stránkách banky jsou zastaralé informace. Chápu, že neaktuálnost informací na stránkách Vašich cobrandových partnerů nemůžete tak úplně ovlivnit, ale webové stránky banky ovlivnit můžete. Ještě dnes se tam člověk v sekci informací o kreditní kartě, v části "Výhody a odměny" může dočíst třeba toto:

"Pokud úvěrový účet nepoužíváte, neplatíte za něj
Pokud v daném měsíci kreditku nepoužijete, neplatíte v tomto měsíci za její vedení. Při běžném používání je měsíční poplatek za rezervaci úvěrových prostředků 69 Kč.
S e-výpisem ušetříte 10 Kč měsíčně
Nechte si namísto papírového výpisu z úvěrového účtu posílat e-výpis. Z vyúčtování vám pak každý měsíc odečteme 10 Kč. Ušetříte nejen české lesy, ale i svoji peněženku. Výpisy máte vždy dostupné ve svém bankovnictví."

Také tam nabízíte možnost vybrat si jako odměnu na kreditce výběry z bankomatů nad 1000 Kč zdarma, ale zároveň se musí platit měsíční poplatek za kartu 50 Kč. Proč by si proboha někdo tuto možnost vybíral, když existuje možnost karty s vedením zcela zdarma a s výběry z bankomatů bez ohledu na jejich výši vždy zdarma? Ovšem o této možnosti se nikde z webu nedozví. Přitom tato možnost existuje dle podmínek, které nám tu zveřejnil vlazy, už někdy od roku 2017, takže se banka nemůže vymlouvat ani na to, že to platí až od nových podmínek od letošního listopadu a že to ještě nestihla na svých stránkách opravit.

Spousta zájemců o kreditku - možných budoucích klientů HB - samozřejmě neví o tomto fóru nebo o jiných fórech zaměřených na problematiku bankovnictví, protože se o danou problematiku zase tolik nezajímá. Takže hledají dostupné informace na webových stránkách banky a předpokládají, že informace tam budou úplné a aktuální. Pro banku by mělo být otázkou profesionálni cti a důkazem její důvěryhodnosti, že tomu tak skutečně bude.

Pro začátek by úplně stačilo vymazat z webu zastaralé informace a třeba tam jen nakopírovat předchozí Terčinu odpověď 😉.
Úroveň
Odznak +4
Nejedná se tedy o naši neveřejnou (podpultovou) nabídku, naopak vždy necháváme našim klientům na výběr, která z těchto dvou nabídek je pro ně výhodnější.Pokud se nejedná o neveřejnou nabídku tak proč na stránkách banky jsou informace pouze o jednom typu kreditky a o té druhé která mi byla nabídnutá tam není ani zmínka? Alespoň nic takového tam nikde nevidím. Nevím jestli opravdu vždy necháváte klientům na výběr mezi těmito dvěma typy kreditek. Z reakce některých zde diskutujících na ty mnou zveřejněné informace vyplývá, že o té druhé kreditce bez poplatku za rezervaci úvěrových zdrojů ani netušili, že by něco takového mohla HB mít v nabídce.

Děkujeme za dotaz a Váš zájem.
V současné době se jedná o pilotní projekt a v této fázi teprve zjišťujeme, jak na nabídku dvou variant Hello kreditky budou naši klienti reagovat, jaký bude reálný zájem. Osobní bankéři vždy zájemcům o Hello kreditku při vyřizování kontaktních formulářů z webu nabízejí tyto 2 možnosti.
Odznak +1
v této fázi teprve zjišťujeme, jak na nabídku dvou variant Hello kreditky budou naši klienti reagovat, jaký bude reálný zájem.Reálný zájem by možná byl mnohem větší kdyby se bylo o té kredice bez poplatku za rezervaci úvěrových zdrojů možné dovědět přímo ze stránek banky. Pokud o něčem lidí nevědí tak je pochopitelné, že o to nebudou žádat. Já jsem o tu kreditku zájem projevil, ale bohužel na stráně banky zájem mi ji dát nebyl. Možná to bylo pouze to zjišťování jak na tuto nabídku budu reagovat a jestli projevím zájem, ale úmysl mi tu kreditku dát nebyl.
Úroveň
Odznak +2


. . .

Také tam nabízíte možnost vybrat si jako odměnu na kreditce výběry z bankomatů nad 1000 Kč zdarma, ale zároveň se musí platit měsíční poplatek za kartu 50 Kč. Proč by si proboha někdo tuto možnost vybíral, když existuje možnost karty s vedením zcela zdarma a s výběry z bankomatů bez ohledu na jejich výši vždy zdarma? Ovšem o této možnosti se nikde z webu nedozví. Přitom tato možnost existuje dle podmínek, které nám tu zveřejnil vlazy, už někdy od roku 2017, takže se banka nemůže vymlouvat ani na to, že to platí až od nových podmínek od letošního listopadu a že to ještě nestihla na svých stránkách opravit.

Spousta zájemců o kreditku - možných budoucích klientů HB - samozřejmě neví o tomto fóru nebo o jiných fórech zaměřených na problematiku bankovnictví, protože se o danou problematiku zase tolik nezajímá. Takže hledají dostupné informace na webových stránkách banky a předpokládají, že informace tam budou úplné a aktuální. Pro banku by mělo být otázkou profesionálni cti a důkazem její důvěryhodnosti, že tomu tak skutečně bude.

Pro začátek by úplně stačilo vymazat z webu zastaralé informace a třeba tam jen nakopírovat předchozí Terčinu odpověď 😉.

Patřím mezi ty, kteří o této dokonale utajené variantě nikdy neslyšeli a také se přimlouvám za aktualizaci informací na stránkách banky.
Jinak - pro úplnost - předpokládám, že platí okamžité úročení (byť bezplatných) výběrů z bankomatu, takže úplně zadarmo ty výběry nejsou ...
Úroveň
Odznak +1
Matně si vzpomínám na informaci o bezplatných výběrech z bankomatu, pokud se kreditka do výpisu celá splatí. Snad jsem tuto informaci nespletl s jinou bankou. 🙂
Úroveň
Odznak +2
Ano, výběr můžeš i s úroky splatit před koncem období, akorát je jednodušší něco přeplatit, než počítat ty naběhlé úroky ...
Úroveň
Odznak +4
Hello!

Vlazy nám při založení tohoto tématu napsal, že by bylo dobré, aby v žádosti o Hello kreditku bylo pole "Vaše zpráva" vedeno jako nepovinné.

Kolegové rádi upravili, děkujeme Vám za podnět ! :)

https://www.hellobank.cz/kreditka/zadost-o-kreditku/

Odpovědět