Zneužití kreditní karty a bezpečnost



Zobrazit první příspěvek

Odpovědi: 36

Nejlepší je nikam vůbec nejezdit, aby se nevystavil člověk příliš velkému riziku. A když jsme se tak ponaučili s hotovostí v ponožce, chtěl bych nabídnout způsob, jak se vyhnout problému s nezabezpečeným internetovým bankovnictvím - staré dobré poštovní složenky. Za lidových 36,- Kč. Je mnoho lidí, kteří je mají stále rádi. Mají k tomu dobrý důvod. 🙂
Úroveň
Odznak +4
Hello!

Miroslave, rozumíme Vašim obavám a děkujeme za založení nového tématu.

Při každé cestě do zahraničí je určitě dobré mít u sebe i nějakou malou hotovost. Těžko si představit, že by někdo dnes vyrazil „ven“ bez své platební karty. :8

Přibývá bankomatů s bezkontaktní čtečkou, při takovém způsobu načtení platební karty (bezkontaktně) se nemusíte obávat zkopírování magnetického proužku a následného zneužití. Vhodné je také hlásit karetní transakce na malé částky (např. za nákup suvenýrů), které nebyly zaúčtovány. Právě tento obchodník mohl zkopírovat data na vaší kartě, a aby se neidentifikoval, vůbec neposlal platbu k autorizaci a zaúčtování… tedy může dojít ke zneužití platební karty a je dobré nám to říct.

Platební karta je na rozdíl od hotovosti chráněna PIN kódem a můžete mít k ní až 3 bezkontaktní platební nálepky. Pokud některou z nich ztratíte a zablokujete, můžete nadále využívat zbylé dvě a platební kartu k tomu. Na každé platební nálepce můžete mít navíc nastavený jiný denní limit pro placení.

S pojištěním pro případné zneužití vaší platební karty
nemusíte mít obavu z nepříjemných následků. Více k pojištění najdete na našich internetových stránkách:
https://www.hellobank.cz/dalsi-produkty/samostatna-pojisteni/pojisteni-karty

Přivezete si nějaké zboží z cest a doma zjistíte, že neodpovídá očekávané kvalitě? Pomůžeme vám při reklamaci. Samozřejmě vždy záleží na konkrétních okolnostech, zboží ale můžete v mnoha případech vrátit. Pokud jste nákup platili svou Hello kreditkou, budeme vám při případném sporu s obchodním místem nápomocni.

POZOR na službu DCC (Dynamic Currency Conversion), bližší informace
se dočtete na našem Blogu:

https://blog.hellobank.cz/5-duvodu-proc-vzit-hello-kreditku-na-cesty-do-zahranici-50

Děkujeme všem za reakce.
Pokud máte k tématu další otázky, určitě nám napište.
Odznak +1
Platební karta je na rozdíl od hotovosti chráněna PIN kódemAle ten PIN kód bohužel není vyžadovaný vždy. V Česku při platbách do 500 Kč. Zloděj nebo nepoctivý nálezce tak může kradenou nebo nalezenou kartou klidně bez problémů opakovaně platit bez nutnosti znát PIN a z účtu majitele karty tak odčerpat i několik tisíc Kč. Než člověk zjistí, že mu byla karta ukradená nebo ji ztratil může uběhnout i delší čas a než ji nechá zablokovat tak nějaký lump si s ní může klidně a bez problémů platit. Od doby kdy se přestalo vyžadovat PIN při platbách do určité výše se bezpečnost karet výrazně snížila.
[quote=Terka.HB]Hello!

Miroslave, rozumíme Vašim obavám a děkujeme za založení nového tématu.

Při každé cestě do zahraničí je určitě dobré mít u sebe i nějakou malou hotovost.

Přibývá bankomatů s bezkontaktní čtečkou, při takovém způsobu načtení platební karty (bezkontaktně) se nemusíte obávat zkopírování magnetického proužku. [/b]

Platební karta je na rozdíl od hotovosti chráněna PIN kódem a můžete mít k ní až 3 bezkontaktní platební nálepky. Pokud některou z nich ztratíte a zablokujete, můžete nadále využívat zbylé dvě

Přivezete si nějaké zboží z cest a doma zjistíte, že neodpovídá očekávané kvalitě? Pomůžeme vám při reklamaci. Děkujeme všem za reakce. quote]

Děkuji za odpověď a informace, ale obávám se v zemích mimo EU mi vaše informace budou na dvě věci. Když někdy vidím ty bankomaty, jsem rád že tam vůbec jde vyťukat ten pin 😃 To není jako EU.
Nálepkou tam ani nezaplatím, pokud nebudu počítat moderní letiště 🙂 Nebojte zkoušel jsem mermomocí zaplatit kartou v obchodě v Africe, kde bylo i logo a ani jedna z x bank tam neprošla, musel jsem použít stejně hotovost a to jsem platil nakonec jen kontaktně.
Zboží z cest mi můžete leda pomáhat reklamovat, pokud bude zakoupené na letišti, v krámech to je často hotovost a nebo u pana se stánkem, který už tam za týden ani není a ani nevíme, který stánek to byl :)

To nám raději spíše vymyslete embosovanou kreditní kartu, nastavení limitu pro výběr z bankomatů. Tohle na cesty by bylo zajmavé.
Úroveň
Odznak +4
Hello!

Miroslave, děkujeme za další reakci a sdílení Vašich zkušeností s námi na komunitě.

S ostatními členy fóra jsme diskutovali o embosovaných platebních kartách ZDE a vyjádření za nás najdete od kolegy alias 🙂 Georgia:
https://spolu.hellobank.cz/nejcastejsi-dotazy-16/embosovane-platebni-karty-9234

Rozumíme Vašim obavám (cestování mimo EU), tady můžeme doporučit online si založit a vyzkoušet náš běžný účet s debetní platební kartou (u nás neplatíte za vedení účtu ani za žádné jiné běžné bankovní operace).
https://www.hellobank.cz/ucty/bezny-ucet

Jednoduše si tak nastavíte limit ve svém internetovém bankovnictví pro výběry z ATM a pokud jedete mimo území EU, vezmete si s sebou i debetní platební kartu. Za výběr platíte poplatek pouze 30,- Kč s tím, že máte zcela pod svou kontrolou výběry z bankomatu.
Úroveň
Odznak +1
Terko, to je sice pěkné, ale pokud jsem si (a asi nejen já) pořídil vaši kreditku kvůli výhodným kurzům, tak to bylo primárně kvůli cestování... Takže řešení, že ji budu nechávat doma a budu cestovat s debetkou, mi nedává smysl :D:D:D (snad jedině někam, kde bych se opravdu velmi bál si jí vzít s sebou, ale to je spíš nouzové řešení, než aby to mělo být pravidlo...) To ani neuvažujete, že byste možnost nastavení limitů na kreditní kartě zavedli? Proč?

V této souvislosti mám jeden dotaz. U kreditní karty mám už od jejího založení sjednán soubor pojištění C. Aktuální podmínky jsem nestudoval, ale vím, že jsem díky tomu, že kartu splácím v rámci bezúročného období, nikdy za pojištění nezaplatil ani korunu. Má v tomto případě, kdy tedy splácím vždy v bezúročném období, vůbec toto pojištění nějaký význam - dostal bych něco v případě zneužití té karty? Už si ani nepamatuji, proč to tam mám... Jestli jsem si to tam dal sám, nebo to byl nějaký "benefit" či to tam naběhlo automaticky. O kartu jsem si žádal 16.7.2009 - teď jsem datum dohledal v mailu :D:D:D, protože už jsem si nepamatoval ani rok... (Tehdy šlo o kreditku požádat i jednoduše přes web Cetelemu, kde se vyplnila kompletní online žádost...) Takže já vlastně letos o prázdninách "oslavím" 10. výročí 🆒🆒🆒 Mimochodem, tehdy se ta karta jmenovala AURA, pak Cetelem a nyní máme Hello (už je tu ze mne pamětník :$:D)
Úroveň
Odznak +4
Terko, to je sice pěkné, ale pokud jsem si (a asi nejen já) pořídil vaši kreditku kvůli výhodným kurzům, tak to bylo primárně kvůli cestování... Takže řešení, že ji budu nechávat doma a budu cestovat s debetkou, mi nedává smysl :D:D:D (snad jedině někam, kde bych se opravdu velmi bál si jí vzít s sebou, ale to je spíš nouzové řešení, než aby to mělo být pravidlo...) To ani neuvažujete, že byste možnost nastavení limitů na kreditní kartě zavedli? Proč?

V této souvislosti mám jeden dotaz. U kreditní karty mám už od jejího založení sjednán soubor pojištění C. Aktuální podmínky jsem nestudoval, ale vím, že jsem díky tomu, že kartu splácím v rámci bezúročného období, nikdy za pojištění nezaplatil ani korunu. Má v tomto případě, kdy tedy splácím vždy v bezúročném období, vůbec toto pojištění nějaký význam - dostal bych něco v případě zneužití té karty? Už si ani nepamatuji, proč to tam mám... Jestli jsem si to tam dal sám, nebo to byl nějaký "benefit" či to tam naběhlo automaticky. O kartu jsem si žádal 16.7.2009 - teď jsem datum dohledal v mailu :D:D:D, protože už jsem si nepamatoval ani rok... (Tehdy šlo o kreditku požádat i jednoduše přes web Cetelemu, kde se vyplnila kompletní online žádost...) Takže já vlastně letos o prázdninách "oslavím" 10. výročí 🆒🆒🆒 Mimochodem, tehdy se ta karta jmenovala AURA, pak Cetelem a nyní máme Hello (už je tu ze mne pamětník :$:D)


Marku, těší nás, že patříte mezi naše letité klienty - deset let s námi, kteří pamatují Cetelem platební kartu Aura. Pro „non-pamětníky“ ilustrace... :8
K Vašemu dotazu na pojištění souboru C, pokud jste nikdy předpis splátky neměl (tzn. Váš předpis byl 0 Kč), v případě nahlášení pojistné události a nároku na pojistné plnění Vám bude vyplaceno pojistné plnění v plné výši bez krácení.


V případě, že budete potřebovat bližší infor. k typu pojištění, které máte na své Hello kreditce, napište mi prosím soukromou zprávu.
Úroveň
Odznak +1
Děkuji za odpověď. To mne docela překvapilo, že by pojišťovna plnila, když pojistné vlastně neplatím. Tak jen doufám, že to tak jako dosud, nebudu muset využít 😃
Úroveň
Odznak +2
Dotaz od ne-pamětníka: už tenkrát před 10 lety byla karta AURA od Cetelemu neembosovaná ?
Úroveň
Odznak +1
Bohužel byla.
Úroveň
Odznak +1
Je skutečně zvláštní, že u Hello bank jsou v popisované záležitosti daleko víc zabezpečené (personalizované) bezkontaktní nálepky (stickery) než samotná karta, ke které jsou vydané. Nálepky mají standardně limit pro platby na internetu i pro výběr z bankomatů nastaven na nulu a nelze to změnit (protože jsou určeny jen k platbě u obchodníků), no a pro platby u obchodníků lze nastavit libovolný denní limit od 0 až do 5000 Kč. Tedy toto by požadavkům Miroslava více vyhovělo, ale chápu, že bezkontaktní platby nejsou v zahraničí tak rozšířené jako u nás (nedávno nějaká banka psala, že v rozsahu sítě bezkontaktní technologie a počtu bezkontaktních plateb nálepkou či mobilem na obyvatele je na tom na světě lépe už jenom Austrálie).
Píšu to ale proto, že Hello bank tedy limity umí a má je v systému naprogramované! Věřím tedy, že by nebylo pro jejich IT pracovníky těžké denní limit pro platby u obchodníků, který lze nastavit u všech nálepek, umožnit i u karet (třeba i s doplněním ATM výběrů, nebo by ten denní limit znamenal částku pro obchodníky+ATM dohromady). Nyní u karet lze nastavit tedy jen limit pro internet platby, ten u obchodníků ne, přestože nálepky to umí a to myslím fakt není těžké změnit.

Odpovědět