Zůstatek na Hello kreditce


Úroveň
Odznak +1
Ahoj všem, sedí vám zůstatek na KK? Chtěl jsem zkontrolovat, jestli dorazily splátky, ale v IB na mě čekalo nepříjemné překvapení - místo očekávaného zůstatku cca třiceti tisíc vidím necelých sedm! V pohybech samozřejmě nic, karta leží v šuplíku, internetové platby omezeny... tak jestli je to nějaký obecný problém (přijde mi, jako by to zobrazovalo vyčerpanou částku, místo zůstatku, ale to taky nesedí), nebo je čas propadnout panice? 😞

Odpovědi: 20

A proč místo paniky prvně nezkusit zavolat / napsat na infolinku HB!? Jinak mě to sedí.
Úroveň
Odznak +1
Mě zůstatek sedí. Takže jestli tam máš rozdíl, zavolej si infolinku, měli by tam vidět nejen pohyby ale i ještě nezaúčtované blokace, které v IB vidět nejsou.
Úroveň
Odznak +1
Mě zůstatek sedí. Takže jestli tam máš rozdíl, zavolej si infolinku, měli by tam vidět nejen pohyby ale i ještě nezaúčtované blokace, které v IB vidět nejsou.
To jsem nechtěl slyšet, ale díky. Mám zapnutou betaverzi online transakcí, ráno zkusmo provedenou platbu vidím, ale někde tam lítá pětadvacet tisíc, to mě tak úplně netěší. Nic, jdu si pohovořit s automatem. 😞
Úroveň
Odznak +1
Nejsi sám, mě to ukazuje zůstatek dokonce záporný, nějakých -19 tisíc, přitom by měl být cca +14 tisíc. To tedy nechápu 😞
Úroveň
Odznak +1
Nejsi sám, mě to ukazuje zůstatek dokonce záporný, nějakých -19 tisíc, přitom by měl být cca +14 tisíc. To tedy nechápu :(
A operátoři na zákaznické lince jsou všichni momentálně vytížení, nikdo to nebere. Čímpak to, asi? 🙂
Úroveň
Odznak +1
Za chvíli vyzkouším, zda ten chybný záporný zůstatek mi znemožňuje platby kartou nebo ne.
Ono nedošlo ani k zaúčtování žádné transakce z posledních dní (poslední zaúčtovanou vidím 28.2.), přitom normálně by dnes ráno byly vidět zaúčtované platby za pátek až neděli. Nějaký větší problém...
Úroveň
Odznak +1
nebude to tedy tím betatestováním? to já asi nemám...
Úroveň
Odznak +1
Já také nemám žádný betatest na nezaúčtované platby, viz můj poslední příspěvek, že poslední platbu vidím 28.2., přesto zůstatek snížen cca o 33 tisíc dokonce do záporného. Spíš to vypadá, jako by se jim v systému některé blokace zdvojily či co :(

A teď ověřeno, že můj záporný zůstatek kvůli této chybě mi znemožňuje platit kartou (chyba nedostatek peněz na terminálu). To je hezké 😞
Úroveň
Odznak +1
A teď ověřeno, že můj záporný zůstatek kvůli této chybě mi znemožňuje platit kartou (chyba nedostatek peněz na terminálu). To je hezké :(
No, to je velmi pěkné. A na infolinku se stále nelze dovolat. :(
Co se betatestu týče, rozčiloval jsem se, jako většina, že se provedené platby v transakcích objeví až se zpožděním několika dní, což je nepraktické. Tak mi HB zapnuli neotestovanou možnost okamžitého zobrazení nezaúčtovaných plateb s tím, že nemusí být vždycky aktuální. Funguje, jak jsem psal, dnešní ranní platbu tam vidím, ale na zůstatek by to nemělo mít vliv, ten se zobrazoval vždycky správně.
Úroveň
Odznak +1
Pokud jste zatím pořád jen dva, tak bych úplně nespoléhal, že je to chyba banky a radši to řešil. Byla by to sice dost náhoda, ale jistota je jistota.
...i když jde vůbec nějakou normální platbou vyčerpat z neembosované kreditky peníze nad úvěrový rámec? To by asi bez chyby v systému nemělo jít, ne? Předpokládal bych, že vydávají neembos hlavně kvůli tomu, že by to asi nemělo podporovat offline transakce...
Úroveň
Odznak +1
Pokud jste zatím pořád jen dva, tak bych úplně nespoléhal, že je to chyba banky a radši to řešil. Byla by to sice dost náhoda, ale jistota je jistota.
Na infolinku se nelze dovolat, tak jsem zatím psal z IB a soukromou zprávou Terce.HB tady na fóru. Víc mě nenapadá, co teď vyzkoušet.
Naštěstí teď nepotřebuju nutně nic dražšího platit a i kdyby, jsou i jiné zdroje, jinak bych už vyskakoval z kůže.
Každopádně tady končí sranda, všechny roztomilé nedokonalosti zatím byly spíš k pousmání, že takhle může dneska fungovat banka, ale aby lítaly desetitisíce sem tam, to už je skoro na finančního arbitra. A nebo na zvážení, jestli těch pár šušňů stojí za ty nervy mít peníze u takových amatérů. 😞
Mám v online výpisu také uvedeno přečerpání výrazně do mínusu (ještě včera bylo vše OK) a v historií transakcí nic není (kartou jsem platil naposledy v pátek, ale ani tyto platby to zatím neukazuje).
Úroveň
Odznak +1
Mám v online výpisu také uvedeno přečerpání výrazně do mínusu (ještě včera bylo vše OK) a v historií transakcí nic není (kartou jsem platil naposledy v pátek, ale ani tyto platby to zatím neukazuje).
Já vidím v transakcích plateb, až hanba, ale poslední zaúčtovanou také z posledního února.
Úroveň
Odznak +1
Provedl jsem výpočet dle své účetní mobilní aplikace (všechny své příjmy i výdaje si hned eviduji) a dnešního chybného záporného zůstatku na HB kreditce. Výsledek je jasný a docela šokující: u mě (a asi i u vás ostatních) došlo v systémech banky ke zdvojení blokací VŠECH mých plateb kreditkou, které by dnes ráno normálně byly zaúčtovány (tedy místo zaúčtování se platby podruhé zkopírovaly). Jde tedy o platby od pátku 1.3. do neděle 3.3., jak v obchodech, tak na internetu. Opravdu to tak na korunu vychází (nelze počítat platby, které běžně bývají zaúčtovány o den až dva déle, typicky od hodně malých obchodníků, co neúčtují transakce denně, případně platby z nedělního podvečera až večera, které už by taky byly zaúčtovány až zítra).

Tedy celkem ostuda banky a doufám, že to brzy opraví. Původní domněnka, že by se jednalo o chybu jen jednoho obchodníka (třeba Revolut za dobití této karty) se nepotvrdila.
Úroveň
Odznak +1
došlo v systémech banky ke zdvojení blokací VŠECH mých plateb kreditkou, které by dnes ráno normálně byly zaúčtovány
A jo, potvrzuju! To by odpovídalo tomu, že ještě včera, po obou odstávkách, se tvářilo všechno v pořádku. Rozbilo se to až dneska, když se začalo účtovat.
Úroveň
Odznak +1
Dobrý den všem,
ano bohužel u některých klientů došlo k chybě v zaúčtování transakcí. Pracujeme na odstranění problému. V případě, že máte nějaké pochybnosti a chtěli byste si to zkontrolovat, napište nám prosím do soukromé zprávy na Facebooku nebo můžete využít naše CC. Za komplikace se moc omlouváme.
Úroveň
Odznak +2
Zkoumal jsem IB po odstávce, ale žádnou změnu jsem neobjevil. Třeba se to projeví později.

Odpovědi schovávají skřítkové... :8

Tohle psal včera Muf ve vláknu o plánovaných výpadcích IB a jak to vypadá, skřítkové se nám během noci pěkně odkopali.
Mně čirou náhodou banka v pátek posílala na úvěrový účet vratku z chargebacku (zkušenosti později popíšu v příslušném vláknu, až se tahle situace poněkud zklidní a až připsanou částku uvidím skutečně zaúčtovanou na úvěrovém účtu ve svém IB) a mám pocit, že se mi zůstatek zvýšil o dvojnásobek té vratky a zároveň se mi dvojnásobně vytvořily blokace na pár drobných plateb v řádu několika stokorun, co jsem měla přes víkend. Ale nejsem si jistá, každý den si přesnou výši zůstatku nezapisuju, i když po posledních zkušenostech to asi začnu dělat.
Jinak potvrzuji, že po 28. 2. se mi už nově taky nezaúčtovala žádná platba.

Tahle chyba se asi týká daleko většího počtu klientů, ale většina z nich si toho ještě nevšimla (nekontrolují IB a nepoužívají kreditku každý den), takže pokud to dá banka opravdu rychle do pořádku, je šance, že tito lidé si žádných problémů ani nevšimnou (pokud se toho nechytí tisk nebo něco podobného).
Úroveň
Odznak +1
Ano přesně tak, skřítkové v noci zaměnili "vše v pondělí zaúčtované zaúčtuj" za "vše zduplikuj" 🙂. Kdo udělal plateb za pátek až neděli jen málo (v malém objemu), tak to skutečně nemusí poznat. Bohužel já zkraje měsíce mívám plateb víc, což (nejen) mě překlopilo zůstatek do záporného, a to hned každý dnes pozná při prvním pokusu o platbu kreditkou či nálepkou 🙂. Věřím v brzkou nápravu, i když jako vždy (kvůli oddělení systémů karet a zbytku), i toto se asi aktualizuje přes noc, stejně jako to klasické zaúčtování plateb do historie (doufám tedy, že už přes noc na zítra).
Úroveň
Odznak +1
Výborně, už opraveno, zůstatek sedí! Děkuji bance za celkem rychlou opravu, nakonec nebylo ani třeba čekat na tu noc, dobré!
Snad se zítra při zaúčtování problém nezopakuje 🙂
Úroveň
Odznak +2
Potvrzuji, při dalším přihlášení do IB už tam mám taky jiný zůstatek než předtím, nakonec možná ani ta vratka nebyla zaúčtovaná dvakrát, já to vždycky podrobně kontroluji až koncem měsíce podle výpisu, průběžně jen tak občas nakouknu, jestli se tam objevují všechny platby, ale součty nezkoumám.

Odpovědět